Zwrot za opóźnioną komunikację miejską. Do rozdania 3 mln euro
Klienci operatora komunikacji miejskiej w Rzymie otrzymają zwroty za utrudnienia podczas podróży. Zgodnie z decyzją włoskiego urzędu ochrony konkurencji, spółka ATAC będzie musiała wypłacić pasażerom środki o łącznej wartości 3 milionów euro. Powodem kary są liczne opóźnienia, a także niedopełnienie innych norm jakościowych na przystankach i stacjach metra. „Posiadacze biletów rocznych na rok 2024 otrzymają po 5 euro, a posiadacze biletów rocznych na lata 2021–2023 otrzymają dodatkowe 5 euro” – pisze The Independent.
Problemy transportu miejskiego w Rzymie
Codzienne życie mieszkańców Rzymu utrudnia niesprawny system transportu miejskiego. Przeciwko spółce ATAC, Agencji Transportu Kolejowego i Tramwajowego, od kilku miesięcy toczyło się postępowanie włoskiego urzędu ochrony konkurencji. Zgodnie z wydanym w środę oświadczeniem, operator nie dopełnił norm jakościowych w latach 2021–2023. „Zwrócono uwagę na następujące problemy: brak punktualności, niesprawne schody ruchome i windy oraz niewystarczającą liczbę personelu ochrony na stacjach metra” – czytamy.
Zwroty są niewielkie w porównaniu do kosztów biletów
W sumie ATAC musi przeznaczyć aż 3 miliony euro na zwroty dla pasażerów. W przeliczeniu na osobę uzyskana rekompensata będzie jednak niewielka. Podczas gdy koszt rocznego biletu wynosi 250 euro, poszkodowani klienci otrzymają tylko 5 euro (w przypadku karnetów na 2024 roku), a posiadacze biletów rocznych w latach 2021-2023, 10 euro.
Co więcej, osoby z ważnym biletem rocznym, będą mogły ubiegać się o zwrot każdorazowo, gdy opóźnienie przekroczy 15 minut. Kwota w wysokości 0,50 euro zostanie wówczas przypisana do portfela w aplikacji mobilnej. „Jak poinformował urząd, w ramach swoich zobowiązań Atac zobowiązał się również do zatrudnienia większej liczby pracowników na stacjach metra i przeszkolenia obecnego personelu” – pisze The Independent.